. -
Annonser från BloggPartner

Civil Polis!

Var nyss ute på hundarnas kvälls långrunda. Någonstans på vägen ser jag ett stort killgäng som flera ggr delas o alla springer åt olik håll i full skratt! Det som skrämmer och trissar igång dem till skratt är en aggresiv hund som en av killarna sitter och håller på en bänk!
Gång på gång går killarna fram och retar hunden tills den hoppar fram mot dem och hugger!
Killen som håller i hunden tycker då det är skoj att dra tag i den stackars
hunden och fya den tills den gnyr av smärta!
Jag stod i säkert 10min och bara kollade med öppen mun på detta idiot beetende!
Hade jag inte glömt mobilen hemma hade jag ringt polisen!?
För de är väll dit man ska ringa!
Hunden som va av rasen amstaff hade heltklart kommit i fel händer.
Jag kommer inte kunna sluta på vad den mer kommer utsättas för.
Till sist fick jag gå vidare medans de fortsatte reta hunden!
Annars hade de väll slutat med att ja gått fram!

När jag kommit en bit på cykelvägen ser och hör jag längre en moppe!
Och eftersom jag känner mina hundar och vet hur rädda de är för moppar så samlar ja ihop kopplena o drar hundarna till mig. Cykelvägen är smal o de kommer flera cyklister!
Moppen kommer snabbt fram motmig och sysar förbi i säkert en 90km!
Blir så arg!

Jag önskar att jag i sånna här lägen fick vara polis och ingripa med full makt! Sparka av killen från moppen, ta hundägaren o hans idiot kompisar och skicka den uppretade hunden på dem!
AA blir så arg när jag står helt handgfallen och ingte kan ingripa! Vissa saker får mig tt reagera väldigt starkt! Och dessa saker fick på rejält på krigsstigen!
Har fått de svart på vitt nu, jag kommer bli en riktigt TJURKÄRRING, som gammal!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback